به نظر شما راز زندگی جاودان کشف شده است ؟ < meta name="description" content="سلامتی وتندرستی" />

به نظر شما راز زندگی جاودان کشف شده است ؟

بهتر است بدانید که با خوردن بعضی مواد غذایی می توانید به این مسئله کمک کنید و به طول عمرتان بیفزایید .

این مواد غذایی که به خاطر همین مسئله مشهور شده اند ، حاوی دسته ای ویتامین ها و مواد شیمیایی مخصوص هستند که به شما برای مقابله با بسیاری از بیماری های کشنده کمک می کند . در اینجا به دسته ای از این مواد غذایی اشاره می کنیم .

۱- سیب

محتویات : سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است . همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی :

کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری می کند . پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است .

2- آوکادو

محتویات : آوکادو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است و حتی بیش از موز پتاسیم در خود دارد .

اثرات آن روی سلامتی : نه تنها باعث صافی و نرمی پوست می شود، بلکه از بالا رفتن فشار خون، بیماری های قلبی و انواع بخصوصی از سرطان ها به ویژه سرطان روده نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : فقط کافی است که پوست آن را کنده و خام بخورید . می توانید آن را با گوجه فرنگی، آبلیمو، فلفل هالپانو و نمک نیز ترکیب کرده و سس گواکامولی از آن بسازید .

۳- موز

محتویات : موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و فلیت است .

اثرات آن روی سلامتی :

پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و احتمال سکته را پایین می آورد. فلیت به رشد صحیح بافت ها کمک کرده و از ایتلا به بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده :

به راحتی موز را پوست کنده ، بخورید و لذت ببرید .

۴- تخم مرغ

محتویات : تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی کولین، پروتئین، کاروتینوئید و زآکسانتین می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فایده ی عمر طولانی چیست اگر حتی نتوانید به یاد بیاورید که دندان مصنوعی های تان را کجا گذاشته اید؟ خوردن تخم مرغ به شما کمک می کند . کولین موجود در تخم مرغ به حفظ حافظه در زمان پیری کمک می کند . کاروتینوئید نیز از ابتلا به بیماری های چشمی مربوط به پیری مثل آب مروارید جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : تخم مرغ را می توانید به حالت آب پز، جوشانده یا خاگینه استفاده کنید . فقط به یاد داشته باشید که پختن آنها با مقدار زیادی کره یا روغن برای تان ضرر دارد .

5- سیر

محتویات : سیر هم حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و خطر سکته را کاهش می دهد. همچنین با کشتن سلول های سرطانی مقدار زمان زنده ماندن را در افراد سرطانی افزایش می دهد .

بهترین راه استفاده : بهتر است که سیر را به حالت خام استفاده کنید. می توانید آن را خرد کرده و به محتویات سالادتان اضافه کنید .

6- لوبیا قرمز

محتویات : حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری می کند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می کند. فیبر قابل حل همچنین کلسترول و قند خون را پایین می آورد .

بهترین راه استفاده : هم لوبیای خشک و هم لوبیای کنسرو شده این اثرات خوب را روی سلامتی می گذارند . خوب است که مقداری از این لوبیاها را هم در غذاهای مورد علاقه تان بیندازید یا آنها را به غذاهای مکزیکی اضافه کنید .

۷-گردو

محتویات : گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا ۳ است .

اثرات آن روی سلامتی : اسید چرب امگا ۳ نه تنها از لخته شدن خون و ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند ، همچنین می تواند از افسردگی و ورم مفاصل هم جلوگیری کند .

بهترین راه استفاده : بهتر است که گردو را به حالت تازه بعد از بیرون آمدن آن از پوست استفاده کنید ، اما تا دو هفته بعد از بیرون آمدن از پوست هم می توانند تا حدودی تازگی خود را حفظ کنند به شرط این که در مکان های خشک و خنک نگهداری شوند . از گردو می توانید برای تزئین روی سالاد هم استفاده کنید .

8- محصولات سویا و توفو 

محتویات: حاوی هورمون های گیاهی ایزوفلاون می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : سویا به پایین آمدن میزان L.D.L ناسالم در کلسترول خون کمک می کند که فشار خون را پایین آورده و احتمال حملات قلبی را نیز کاهش می دهد .

بهترین راه استفاده : توفوی سفت بهترین منبع سویا می باشد و برخلاف باور عموم توفو طعم بدی ندارد .

9- انگور قرمز

محتویات : انگور قرمز حاوی آنتی اکسیدان های قوی کاتچین و نوعی پلی فنول به نام رسیراترول می باشد

اثرات آن روی سلامتی : کاتچین به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند . تحقیقات جدید نیز نشان می دهد که رسیراترول میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان های پوستی و سایر سرطان ها جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : نوشیدن یک یا دو لیوان آب انگور در روز برای این منظور کافی است . اما مصرف بیشتر از این میزان می تواند اثرات خوب این ماده را از بین ببرد . 

10- اسفناج

محتویات : اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات به حساب می آید. به اندازه ی سیر در خود آنتی اکسیدان داشته و منبع خوبی برای اسید فولیک و ویتامین های A و C به شمار می رود .

اثرات آن روی سلامتی : اسفناج تاثیرات بسیار مثبتی روی سلامتی شما دارد. با سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی مبارزه می کند .

بهترین راه استفاده : اسفناج خام یا بخارپز شده بهترین نوع خوردن این ماده ی مفید غذایی می باشد . می توانید آن را با گوجه فرنگی، گردو و تخم مرغ آب پز ترکیب کرده و سالادی خوشمزه بسازید .

11- رازیانه

محتویات : رازیانه که جزء سبزیجات ایتالیایی است ، حاوی مقدار زیادی ویتامین A ، کلسیم ، پتاسیم و آهن می باشد .

اثرات آن روی سلامتی : رازیانه به برطرف کردن مشکلات گوارشی کمک می کند . آهن و ویتامین A موجود در این گیاه به سلامت پوست و ناخن کمک بسزایی می کند . از خستگی و کم خونی نیز جلوگیری می کند .

بهترین راه استفاده : رازیانه را می توانید به صورت های مختلفی استفاده کنید : خام، بخار پز شده یا سرخ شده .

بهتر است که حتماً آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید تا همیشه سالم مانده و عمری طولانی داشته باشید  

ورزشكار و سلامت باشيد .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خواص دارویی گیاهان ، راز های زندگی بهتر وشادتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:خواص میوه هاوغذاها,راززندگی جاودان, | 10:33 | نویسنده : Haghjoo |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.